Organizacja nauczania zdalnego
w klasach 1-3 (w skrócie)
1. Sposoby komunikowania się z Rodzicem:
- poprzez e-dziennik Librus – konto rodzica/opiekuna –obligatoryjna dla obu stron;
- telefonicznie z rodzicami/opiekunami;
- poprzez pocztę elektroniczną rodziców/opiekunów;
- wybrane inne z rekomendowanych form.
2. W terminarzu nauczyciele zapisują temat, a w wiadomościach przesyłają szczegóły zadania.
3. Wychowawca jest zobowiązany do codziennego wysyłania tematu lekcji zgodnie z podręcznikiem oraz numerów stron z podręcznika i ćwiczeń do realizacji po skończonych zajęciach online. Nauczyciel jest zobowiązany do poinformowania rodziców o możliwych sposobach, formach i terminie ich realizacji przez dziecko w domu.
4. Wychowawca może przesyłać także linki do portali edukacyjnych, filmów, lekcji edukacyjnych.
5. Lekcje online odbywać się będą za pomocą aplikacji MS Teams i będą zaplanowane w Terminarzu. Uczniowie łączą się poprzez Terminarz. Lekcje będą odbywać się zgodnie z planem lekcyjnym i trwać będą po 20-30-45 minut. (łącznie w ciągu dnia 120 minut w tym j. angielski (2 razy) i religia (1 raz) na stałych lekcjach).
6. Realizacja podstawy programowej nie opiera się wyłącznie na zadaniach on-line. Uczniowie korzystają również z podręczników oraz zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.
7. Nauczyciel pracujący zdalnie musi pamiętać o zachowaniu zasad higieny pracy ucznia. Zlecając prace samodzielne, nauczyciel będzie brał pod uwagę możliwości psychofizyczne uczniów. Czas na realizację pracy będzie proporcjonalny do wysiłku, jaki uczeń musi włożyć w jej wykonanie.
8. Każdy nauczyciel ma obowiązek kontrolowania, czy rodzic odczytuje wiadomości z wysłanymi zadaniami do pracy zdalnej. Jeśli w ciągu tygodnia uczeń lub rodzic nie odczyta wiadomości, nauczyciel prowadzący zajęcia jest obowiązany skontaktować się z rodzicami w tej sprawie.
Organizacja nauczania zdalnego
w klasach 4-8 (w skrócie)
04-855 Warszawa
ul. Bajkowa 17/21